Je možné, že svou tiskárnu nepoužíváte dostatečně na to, abyste byli příliš znepokojeni při řešení zdánlivě drobné chyby. Ale pokud se tomu nevyhnete, může to vést k problémům s kvalitou tisku, ztrátě produktivity, nákladným opravám a dalším.
Bez ohledu na to, jakou značku máte, od HP až po Canon, většina inkoustových tiskáren zobrazuje podobné varovné signály, když mají problémy. I když se mohou mírně lišit, zde je několik signálů, na které si můžete dát pozor.
1. Špatná kvalita tisku
Skvrny inkoustu, rozmazané čáry a šmouhy jsou signálem, že vaše tiskárna má problém. Šmouhy a pruhy mohou naznačovat problémy s inkoustovými kazetami nebo sadou fotoválce vaší tiskárny, zejména pokud se objevují na každém výtisku. Kapky inkoustu mohou naznačovat uvolněné inkoustové válečky nebo tepelné pásky.
Špatná kvalita tisku není vždy způsobena rozbitou částí. Někdy se může nahromadit prach a nečistoty, což způsobí nerovnoměrné rozptýlení inkoustu. To je jen známka toho, že je třeba provést úklid.
2. Tiskárna vydaává podivné zvuky
Pokud vaše tiskárna začne vydávat podivné zvuky, neignorujte je. Někdy je oprava stejně snadná jako odstranění zaseknutého papíru a kontrola pásků pancíře. Jindy však mohou naznačovat větší mechanický problém, který vyžaduje větší pozornost. Ignorování jakýchkoli zvuků skřípání a drnčení, které slyšíte, může vést k nahromadění problémů, které tiskárnu dále poškodí a z dlouhodobého hlediska vás bude stát oprava více.
3. Tiskne Vaše tiskárna pomaleji než obykle?
Čekat věky, než se vaše dokumenty vytisknou, je utrpení. Je to také známka toho, že výkon vaší tiskárny není optimalizován. Pomalá rychlost tisku je způsobena několika faktory, včetně:
Zastaralého ovladače
Přetížení sítě
Omezené paměti tiskárny, nebo počítače
Nízká hladina inkoustu nebo toneru
Opotřebované díly
4. Možné problémy s připojením do firemní sítě.
Stejně jako většina technologií, i tiskárny musí být pravidelně aktualizovány. Zajištění aktuálního firmwaru vaší tiskárny může pomoci předejít problémům s připojením a prodloužit její životnost.
5. Časté chybové hlášení
Chybové kódy jsou způsob, jak s vámi tiskárna komuniuje, což z nich dělá nejjednodušší způsob, jak zjistit, zda je něco špatně. Někdy dochází k chybám kvůli závadě při tisku. V takovém případě vypněte tiskárnu, nechte ji vychladnout a restartujte ji. Jindy mohou poukazovat na problémy od velkých po malé, od selhání hardwaru a motoru po nízkou hladinu inkoustu.
Chcete, aby byla vaše tiskárna v té nejlepší kvalitě?
Kontrola trysek
Kontroly trysek pomáhají identifikovat ucpané nebo špatně zarovnané trysky v tiskové hlavě tiskárny. I když se proces může lišit v závislosti na modelu, účel zůstává stejný. Tiskárna vygeneruje zkušební stránku, aby prozkoumala funkce trysek. Pokud testovací stránka ukazuje plné čáry, trysky fungují dobře. Přerušované nebo chybějící čáry však indikují problém.
Čištění tiskárny a tiskových hlav
Většina moderních tiskáren má v nabídce nastavení možnost automatického čištění tiskové hlavy. Pokud ne, možná budete chtít zvážit použití softwaru třetí strany.
Kromě tiskových hlav byste měli vyčistit také vnitřek a exteriér tiskárny. Utěrka z mikrovlákna dokáže zázraky při odstraňování prachu a nečistot. Před čištěním vnitřních součástí nezapomeňte tiskárnu vypnout.
Aktualizace
Výrobci často vydávají aktualizace firmwaru, softwaru a ovladačů pro tiskárny. Tyto aktualizace pomáhají zlepšit výkon, opravit chyby a zlepšit kompatibilitu zařízení. Chcete-li je provést, zkontrolujte ovládací panel tiskárny nebo navštivte web výrobce, kde najdete další informace.